COĞRAFİ İŞARETLERİN DEĞER DÖNGÜSÜ: ÜRÜN, YÖRE, İNSAN”
- besteertan
- 22 Kas
- 3 dakikada okunur
Güncelleme tarihi: 30 Kas

5. İstanbul Uluslararası Coğrafi İşaretler Zirvesi, “Ürün, Yöre, İnsan: Değerin Döngüsü” temasıyla Metro Türkiye’nin ev sahipliğinde; Türk Patent ve Marka Kurumu ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğiyle gerçekleşti. Kamu, siyaset, akademi ve gastronomi dünyasının önde gelen isimlerini bir araya getiren zirvede Coğrafi İşaret tescilli ürünlerin Türkiye’nin mutfak kültürüne, gastronomi turizmine ve ekonomik kalkınmaya katkıları çok yönlü şekilde ele alındı.
Türk mutfak kültürünün sürdürülebilirliğini sağlamak ve yerel ürünlerin değerini geleceğe taşımak misyonuyla çalışmalarını yürüten Metro Türkiye, bu kapsamda destek verdiği Coğrafi İşaret ekosistemini her yıl olduğu gibi bu yıl da geniş bir paydaş buluşmasına taşıdı. 5. İstanbul Uluslararası Coğrafi İşaretler Zirvesi, “Ürün, Yöre, İnsan: Değerin Döngüsü” ana temasıyla Gastronometro’da düzenlenerek kamu temsilcileri, ulusal ve uluslararası uzmanlar, üreticiler, kooperatifler, akademisyenler ve sektör profesyonellerini bir araya getirdi.

“Tabağa Taşınan Coğrafya”, “Mirasın Ruhu Coğrafi İşaretler”, “Bir Tabağın Ulaştığı Dünya:
Mutfak Mirasından İhracata” ve “Lezzetin Kimliği: Coğrafi İşaretle Gelen Hikâye” başlıklı panellerde; Türkiye’nin farklı bölgelerinden kooperatif temsilcileri, şefler, gastronomi yazarları ve akademisyenler Coğrafi İşaretlerin kültürel, ekonomik ve sektörel etkilerini değerlendirdi. Metro Türkiye tarafından yürütülen “Coğrafi İşaretlerin Etki Alanı Araştırması”nın bulguları ise Metro Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Baykal ve FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula tarafından masaya yatırıldı. Zirve kapsamında Gastronometro şefleri tarafından hazırlanan Coğrafi İşaret tescilli ürün menüsü ise katılımcılara tadı damaklarda kalacak bir deneyim yaşattı.
Antunes: Misyonumuz, yerli ürünü, yerel üretici korumak
Coğrafi İşaret tescilli ürünlerin ürüne, yöreye ve insana kattığı değeri ele alan zirvenin, 10. Yılını kutlayan Gastronometro’da düzenlenmesinin çok anlamlı olduğuna dikkat çekerek söze başlayan Metro Türkiye CEO'su David Antunes, “Faaliyete başladığı 1990 yılından bu yana Metro Türkiye’nin misyonu; yerli ürünü, yerel üreticiyi ve Türk mutfağının zenginliğini desteklemek. 2012 yılında başlattığımız 'Coğrafi İşaretli Ürünler Projesi' ile bu konuyu daha önce hiç olmadığı kadar ulusal gündeme taşıdık. O zamandan beri gelenek ile gelecek arasında bir ortak ve köprü olduk. Ekiplerimiz ülke çapında gerçekleştirdikleri seyahatlerle üreticilerle bir araya geliyor, onların gerçeklerini dinliyor ve kalite standartlarından Coğrafi İşaret tesciline ve yeni pazarlara ulaşmaya kadar gelişimlerine yardımcı oluyor. Bugün 800'den fazla üretici ve kuruluşla çalışarak dolaylı olarak yaklaşık 100.000 çiftçiye ulaşıyoruz. Mevsime bağlı olarak mağazalarımızda yaklaşık 750 Coğrafi İşaret ve aday ürünü sunuyoruz. En yakın iş ortağı olduğumuz yeme içme sektörüne ışık tutuyoruz. Sektör kadar kamuoyunun da bu ürünlere sahip çıkmasını çok önemsiyoruz. Coğrafi İşaretler Zirvesi ise işte tam da bu rolü üstleniyor" dedi.





Yorumlar